Chudák holka s dechem nestačí
CHUDÁK HOLKA S DECHEM NESTAČÍ
Na pivním podtácku informace, že akciovka Pivovar Náchod vaří dobré pivní speciály a v reproduktorech "vaří" skupina Kabát do
strun svůj hit o pravdě: "Jak je to s pravdou,s pravdou sešetří, možná aby zbyla, je flekatá jak Dalmatin, je černobílá,
chudák holka s dechem nestačí."První informace vyvěšená ve skříňce u radnice rozkošatěla a stala se tématem. Prodej náchodského pivovaru!
HLEDÁNÍ PRAVDY
Děláš si srandu, viď? Vždyť dobře funguje. Informace prosakují k veřejnosti pomaleji, než skrze pískový filtr. Přitom je Pivovar Náchod a.s. městským pivovarem a tudíž je tato otázka
otázkou veřejnou, protože o osudu pivovaru rozhodnou členové městského zastupitelstva. Každý rozhodne za sebe v souladu s mandátem vyplynuvším z komunálních voleb. Každý rozhodne i jako součást konkrétního zastupitelského klubu. Pestrá bude skupina hledačů pravdy na zasedání městského zastupitelstva 23. června.
Komunisté, sociální demokraté, členové ODS, křesťanští demokraté, nezávislí, náchodská "SOSka". Kutálím si na stole pivní tácek
s logem Primátoru a z reproduktorů rokeři Kabáti varují, že:"Všechno je jinak, nasraná Země chrlí tuny žhavý lávy. Děti na stráni hledaj fialový krávy. Jak pravda vypadá, kdo z Vás to ví?" Já tu pravdu neznám. Nejsem odborník v pivovarnictví a čtenáři těchto řádků upřímně doznávám, že na pivním podtácku nyní spočívá zcela nepatřičně šálek s ovocným čajem.
OTÁZKY BEZ ODPOVĚDÍ
Jak pravda vypadá? Hodně o ní jistě ví paní místostarostka Maršíková, která zprávu o prodeji pivovaru do zastupitelstva
připravila. Jistě pravdu zná i radní Ing. Šubrt, který se v jednom novinovém článku přiznal, že již dlouho o prodeji pivovaru uvažoval. Určitě svou pravdu již našel pan tajemník Nývlt opatrující připravené smlouvy o prodeji pivovaru. K pravdě se dialekticky propracoval i zástupce klubu zastupitelů za KSČM pan Kindl, který měl údajně jako člen finančního výboru prodej balíku akcií pivovaru podpořit. A tak si říkám, že pravda o prodeji Pivovaru Náchod a.s. nebude mít svoji podobu, ale bude mít svá konkrétní jména. Na jedné straně příznivci rychlého prodeje, kteří s bravurností Forresta Gumpa odrážejí celuloidové míčky otázek typu: Proč se neudělá výběrové řízení? Proč se chce okamžitě prodat pivovar jediné firmě, která sice má plány
s pivovarnictvím, ale v popisu její činnosti je rovněž reklamní činnost, vedení účetnictví?. Proč se Město chce najednou zbavit ziskové společnosti? Proč musí jít všechno tak rychle a nejlépe bez velkých diskuzí? A na straně druhé zastupitelé, kteří mají to dlouhé vedení a nedochází jim, že za dva roky bude na světě už
jen jediné pivo - snad Heineken či severočínské žaludové šestistupňové, co já vím.
AKCIONÁŘI, PLAČTE!
A to je určitě doporučení pro všechny další náchodské živnostníky a firmy. Rozpusťte a rychle prodejte Vaše firmy! Zdraží se energie, vstupy surovin a trh ovládnou "silní hráči".
Prodejte květinářství, obchod s potravinami, trafiku. Neuděláte to, protože se vám nyní relativně daří? Víte, že v podnikání se
mohou střídat lepší a horší roky. Věříte, že za určitých podmínek mohou vedle sebe existovat velké i malé firmy. Pivo se v Náchodě
vaří již déle, než sto let. Pokud se zase už nepřepsaly učebnice dějepisu, tak za tu dobu proběhly dvě světové války, dvakrát jsme
hostili okupační vojska, prodělali jsme několik změn režimu, na nebi se objevily komety a další neblahá znamení. A pivo se vařilo pod hlavičkou města dál. Nyní vedení Města začala tlačit noční můra v podobě obří plechovky unifikovaného globalizovaného piva.
Rada města se podívala do snáře a je vše jasné. Lidé, vzdejte to!
Akcionáři, plačte!
Připomínám, že současná vládnoucí koalice na
náchodské radnici je výrazně pravicovým politickým tělesem a jistě si v dalších volbách osvojí volební hesla o podpoře individuality, o odvaze podnikat, jít do rizika, o sebedůvěře,
o městě, ve kterém žijeme.
PRAVDA S DECHEM NESTAČÍ
Náchodský pivovar zaměstnává takřka stovku lidí. Úspěchy pivovaru jsou jejich úspěchy. Po změně vlastníka nelze garantovat zachování výroby piva v Náchodě. Přitom vykazuje strategie náchodské radnice poněkud rozdvojené vnímání . Hlásá poraženecké závěry směrem k náchodskému pivovaru a recituje přehnaně
optimistické vize, které se týkají obnovy lázní. Pivovar funguje a vyrábí. Je třeba se jej zbavit. Vize lázní je stále jen vizí,
takže ji maximálně podpoříme. Nejsem z toho příliš moudrý. Co bude následovat? I v hotelnictví se uplatňují tendence ke
globalizaci. Zítra prodáme Beránek? Pozítří sochu Rytíře Hrona z fasády radnice, protože o něj projeví zájem kolemjdoucí zahraniční sběratel? Probírám se materiály pro jednání městského zastupitelstva a mám jasno. Prodej náchodského pivovaru při hlasování nepodpořím. A rokeři Kabáti z reproduktorů nepříliš
povzbudivě hřímají:: "Přeju vám nervy pevný jak železný dráty, ať stojí při nás i všichni svatý. S pravdou se šetří, aby zbyla.
Chudák holka s dechem nestačí"
napsal Mirek Brát, autor je členem městského zastupitelstva (bez
politické příslušnosti na kandidátce ČSSD)